lördag 10 april 2010

Filippa

Idag har lilla hönan varit på resande fot i ett dygn, hon är på handbolls turnering utanför Göteborg, naturligtvis har hon hur kul som helst, men oj vad jag saknar vår lilla brutta. Det är väldigt hemskt mycket tyst här hemma, ingen som håller med mig. Men vad gör det för i morgon ska jag hämta hem henne, härligt påsklov hon har haft, träffat gamla kompisar från sin gamla skola och naturligtvis har hon spelat handboll som är det bästa som finns enligt henne själv, jag bara håller med, tycker naturligtvis själv att det är en fantastisk sport. Har själv aldrig "tävlingspelat" bara tränat med kidsen och det är en mycket fysisk sport där man inte har någon som helst skyddsutrustning som te x ishockeyn har, är dock ingen sport som jag skulle ha valt, men med två äldre bröder så blir det ett naturligt val, speciellt när man brottar och knuffar sig upp genom sin uppväxt och vill vara som sina bröder, allt för att hävda sig och inte ge sig, vilket är ett bra drag för en liten brutta.

Ha en bra söndag, idag blir det middagsgäster från den gröna gatan på Torpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar